Microsoft zamyka kolejne studia gier odpowiedzialne za hitowe produkcje

W ostatnich miesiącach na łamy serwisów branżowych często powraca temat kryzysu w branży gier wideo. Co i rusz czytamy o zamknięciach zespołów deweloperskich bądź o masowych zwolnieniach. Nieszczęsny los spotkał właśnie kilka ekip należących do Microsoftu. Z mapy zespołów tworzących gry wideo zniknęły m.in. Arkane Austin oraz Tango Gameworks, które wydały na świat m.in. Redfall, Hi-Fi Rush i The Evil Within.

Informację o zamknięciu studiów podały serwisy IGN i Bloomberg, powołując się na znanego branżowego dziennikarza, Jasona Schreiera. Zwolnienia zostały ogłoszone w wewnętrznym e-mailu wysłanym przez Matta Booty'ego, szefa Xbox Game Studios. W wiadomości tej Booty wyjaśnił, że zmiany są częścią "reorientacji tytułów i zasobów" mającej na celu "zidentyfikowanie możliwości, które mają najlepsze szanse na sukces". Cokolwiek to znaczy, można odczytać to jako wyraźną zmianę w strategii rozwoju sektora gier przez Microsoft.

Reklama

Oprócz Arkane Austin i Tango Gameworks zamknięte zostaną również Alpha Dog Studios, deweloper mobilnej gry Mighty Doom, a Roundhouse Games, znane ze swojego wkładu w The Elder Scrolls Online, zostanie wchłonięte przez ZeniMax Online Studios.

"Dzisiaj dzielę się zmianami, które wprowadzamy w naszych zespołach Bethesda i ZeniMax" - napisał Booty w e-mailu. "Zmiany te mają na celu priorytetyzację ważnych tytułów i dalsze inwestowanie w portfolio przebojów Bethesdy oraz ukochane przez was światy, które pielęgnowaliście przez wiele dekad. Aby jeszcze bardziej skupić się na tych seriach i zainwestować w tworzenie nowych, musimy przeanalizować całą strategię, aby zidentyfikować możliwości, które mają najlepsze szanse na sukces. Ta reorientacja tytułów i zasobów oznacza, że niektóre zespoły zostaną połączone z innymi, a część naszych kolegów nas opuści."

Decyzja o zamknięciu wyżej wymienionych zespołów jest zaskoczeniem dla wielu. Zwłaszcza w kontekście Arkane Austin, które ma długą historię i stworzyło kilka tytułów docenionych przez krytyków i graczy. Studio było odpowiedzialne za takie hity jak Dishonored i Prey. Z kolei Tango Gameworks zdobyło uznanie za swoje innowacyjne podejście do gier horroru w The Evil Within i ostatnio za Hi-Fi Rush.

To oczywiście smutne wieści, ale można znaleźć w nich także coś pozytywnego. Jeśli Microsoft rzeczywiście skoncentruje swoje zasoby na rozwoju serii gier Bethesdy, może to oznaczać, że nadchodzące kontynuacje The Elder Scrolls czy Fallouta otrzymają ogromne budżety i będą w stanie wprowadzić nowy ład w gatunku RPG-ów. A przecież Bethesda ma w swoim portfolio jeszcze Wolfensteina czy Starfielda. W tym roku ukaże się też zapowiadający się spektakularnie Indiana Jones and the Great Circle.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | Redfall | Hi-Fi Rush
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama